Retouren en klachten



Geachte klant,
 
Mocht er, ondanks dat wij alles zorgvuldig controleren, toch iets niet naar wens zijn, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Als het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet, dan kunt u het volgens onderstaande voorwaarden aan ons retourneren.
 
Met vriendelijke groeten,
Leferink Schoenen BV
 
Retour sturen
Wij doen er alles aan om u via onze website uitgebreid en volledig te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan dit geretourneerd worden en u ontvangt het geld terug.
De verzendkosten voor het retourneren van het artikel is wel voor eigen rekening.
Als u verzendkosten heeft betaald bij een artikel onder de 50 euro, worden deze terugbetaald.
Ook mag u het artikel bij ons in de winkel retour brengen, het bedrag wordt vervolgens naar u overgemaakt.


Het is wel belangrijk dat het retourneren volgens de volgende retourprocedure verloopt:
 
De geretourneerde artikelen moeten aangemeld worden via  bestellen@leferink-schoenen.nl en binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons retour te zenden. Wij verzoeken u om het product, indien mogelijk, retour te sturen in de originele verpakking. Bij inlevering op het postkantoor zult u de verzendkosten moeten betalen.
Alle retourzendingen en het zoekraken daarvan, vallen onder verantwoordelijkheid van de klant.
 
Een retourzending wordt niet geaccepteerd als:
  • retouren niet zijn aangemeld via bestellen@leferink-schoenen.nl.
  • zending ondeugdelijk verpakt is of/en niet (voldoende) gefrankeerd is.
  • het product gebruikt en/of beschadigd is.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
 
Hoe doet u een retouraanvraag?
 
Stuur een mail naar bestellen@leferink-schoenen.nl. Geef hier aan om welk bestelnummer en artikelnummer het gaat.
Vergeet tevens niet uw naam, adres en telefoonnummer op te geven, zo hebben wij uw gegevens voor het geval er iets niet duidelijk is voor ons.
 
Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

bestellen@leferink-schoenen.nl
Indien mogelijk, en voor een snelle afhandeling, kunt u het beste een foto van het product waarop de klacht zichtbaar is meesturen.
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Leferink Schoenen BV
Grotestraat 182
7443BR Nijverdal
0548-612336
bestellen@leferink-schoenen.nl